Erityisliikunta alueellamme

Erityisliikunnalla  tarkoitetaan sellaisten henkilöiden liikuntaa, joilla on vamman, sairauden tai muun toimintakyvyn heikentymisen tai sosiaalisen tilanteen vuoksi vaikea osallistua yleisesti tarjolla olevaan liikuntaan ja joiden liikunta vaatii soveltamista ja erityisosaamista.

ERITYISLIIKUNTARYHMÄT OULU KLIKKAA--> www.ouka.fi/oulu/liikunta-ja-ulkoilu/erityisryhmat

OUKALI ry liikuntavastaava fysioterapeutti  Maarit Sihvonen puhelin 040 5280622 tai sähköposti maarit.sihvonen@dentfys.fi

UUTTA! HUR – kuntosali kurssi keskiviikko 5.9./12.9./19.9./26.9./3.10./10.10./17.10. kello 12:30-13:15 Oulun kaupunginsairaala, Kuntoutuspalvelut, Kiviharjuntie 5, Oulu.Kuntosalissa ovat helppokäyttöiset HUR – paineilmalaitteet, joista osa on suunniteltu pyörätuolia käyttäville. Kurssin jälkeen voit jatkaa omatoimista harjoittelua  syksy 5.9.–14.12.2018 kevät 9.1.–11.5.2019 (ei vk 43, vk10) OUKALI ry:n jäsenille maksuton. Ei jäsenelle kausimaksu.Tiedustelut ohjaaja fysioterapeutti Maarit Sihvonen 040 5280622

HUR - kuntosali syksy 5.9.–14.12.2018, kevät 9.1.–11.5.2019 (ei vk 43, vk10)         Oulun kaupungin sairaala, Kuntoutuspalvelut, Kiviharjuntie 5,Oulu Oma vuoro lihastautia sairastaville. lmoittaudu käyttäjäksi tai olet aloittamassa kuntosaliharjoittelun   p. 044 703 8046. Opastuksen jälkeen voi käydä itsenäisesti myös yleisövuoroilla.  Kuntosalissa ovat helposti toimivat  HUR – paineilmalaitteet, joista osa on suunniteltu pyörätuolia käyttäville. OUKALI ry:n jäsenille maksuton.

Kevennetty Jooga –kurssi    syksy 6.9.- 11.10. 2018  kevät 28.2. - 11.4. 2019  (ei vk 10) Kulttuuritalo Valve, Hallituskatu 7, 3. krs.(hissi), tanssisali 2. Ohjaaja ft Maarit Sihvonen.  Jooga sopii henkilöille, joilla on lihastauti tai jokin muu neurologinen sairaus. Liikkeet tehdään makuulla. OSNY ry:n /OUKALI ry:n jäsenille maksuton, ei jäsenille 2€/kerta, maksetaan ohjaajalle Ei ennakkoilmoittautumista. Tiedustelut 040 5280622 Maarit.

Kevennetty Asahi – kurssi syksy 18.10. - 29.11. 2018, (ei vk  43)  kevät 17.1. - 21.2. 2019  Kulttuuritalo Valve, Hallituskatu 7, 3. krs.(hissi), tanssisali 2. Ohjaaja ft Maarit Sihvonen. Asahi on helppo, pehmeä, koko kehoa kokonaisvaltaisesti hoitava liikuntamuoto,joka soveltuu  henkilöille, joilla on lihastauti tai jokin muu neurologinen sairaus. Liikkeet tehdään seisten tai istuen.Ei ennakkoilmoittautumista. OSNY ry:n /OUKALI ry:n jäsenille maksuton, ei jäsenille 2€/kerta, maksetaan ohjaajalle.Tiedustelut 040 5280622 Maarit

Neuro-Pilates syksy alkaen 7.9.2018( ei vk 43 ja 10) perjantaisin 14.00 - 15.00 Oulun uimahalli, liikuntasali, 2krs,(hissi) Henkilöille, joilla neurologinen sairaus. Kurssimaksu. Ilmoittautumiset p. 044 703 8046

UUTTA!  Boccia-kurssi; tekniikka, taktiikka, säännöt
Paikka: Oulun urheilutalo, Rantakatu 15, Oulu, palloilusali 2krs (hissi) Aika : keskiviikko 12.9./19.9./26.9./3.10./10.10 klo 13:00-15:00 Ohjaaja Ari Koivunen, Boccia tuomari(VAU) Kurssin jälkeen vapaata harjoittelua ryhmässä  keskiviikkoisin klo 13.00.-15.00 Tule rohkeasti paikan päälle! Kurssi on maksuton OSNY ry:n /OUKALI ry:n jäsenille.Tiedustelut soita 0440434323/Sirkka

Erityisliikunnan Boccia- harjoitusvuoro alkaen 12.9. 2018 Keskiviikkoisin klo 13.00.-15.00 Oulun urheilutalo, palloilusali 2.krs,  Rantakatu 15, Oulu. Vapaata harjoittelua. Tule rohkeasti paikan päälle! Maksuton. Tiedustelut soita 0440434323

Erityisliikunnan Boccia-sarjapeli, syksy alkaen 7.9.2018 Perjantaisin 10.00-11.00 Oulun urheilutalo, palloilusali 2.krs,  Rantakatu 15, Oulu. Maksuton. Tiedustelut  soita 0440434323

ERITYISLIIKUNTARYHMÄT YLIVIESKA KLIKKAA --> www.ylivieska.fi/erityisliikunta
Tiedustelut erityisliikuntaohjaaja  Tarja Linnala p. 044 4294 356 (ma-ke 8.30-13.30)

ERITYISLIIKUNTARYHMÄT RAAHE

liikunnanohjaaja Annamari Luukkonen, puh. 040 135 6947 tai annamari.luukkonen@raahe.fi

TERVEYSLIIKUNTAA ERITYISRYHMILLE KAINUUSSA Lisätietoja Kajaanissa toimivista ryhmistä myös KLIKKAAA-->www.kajaani.fi/fi/palveluopas/liikunta/ohjattu-liikunta

Terveysliikunnan ohjaajat: Annu Heikkinen p. 044 7101 422, annu.heikkinen@kainuu.fi

Piia Ärväs p. 044 7101 298, piia.arvas@kainuu.fi

Kajaanin kaupungin liikuntapassi 70+

Liikuntapassi 70+ on tarkoitettu yli 70 -vuotiaille kajaanilaisille. Liikuntapassituki oikeuttaa 1,5 €:n tukeen tietyillä kuntosaleilla ja uimahallilla. Liikuntapasseja saa Kajaani Infosta(Pohjolankatu 13), Vesiliikuntakeskus Kaukavedestä ja Otanmäen Urheilutalolta. Liikuntapassia lunastettaessa on todistattava henkilöllisyys. Liikuntapassi on henkilökohtainen ja tarkoitettu vain omaan käyttöön. Liikuntapassilla saatava tuki on voimassa seuraavissa liikunta- ja kuntokeskuksissa ja liikuntalaitoksissa:

Kajaanin ammattikorkeakoulu Oy, (sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan oppimisympäristö) Ketunpolku 4, Taito 2

Kuntokeskus Body-Center Pohjolankatu 33,Kuntokeskus Balance  Kauppakatu  30,

Kainuun Fysioterapia   Lönnrotinkatu 14, LS Fysioterapia, Karankakatu 19,

Kajaanin Tennishalli Kuntokatu 9, Puisto Lönnrotinkatu 1,

Otanmäen Urheilutalo ja maauimala Rullaajantie 4, Kajaanihalli Ratakatu 2,  IsoHoo Koskikatu 1,

Vesiliikuntakeskus Kaukavesi, Koskikatu 3

OUKALI RY  TIEDOTTAA OUKALI ry ei ole vakuuttanut jäseniään ohjatussa toiminnassa. Jäsenet toimivat liikuntaryhmissä  ja yhdistyksen järjestämissä tilaisuuksissa tai retkillä omalla henkilökohtaisella vakuutuksellaan.

PDF-tiedostoOUKALI ry syksy 2018 erityisliikunta.PDF (40 kB)
Tulosta itsellesi OUKALI ry liikuntakalenteri
PDF-tiedostoRaahen matalankynnyksen liikuntaryhmien tuntikuvaukset.pdf (355 kB)
Raahen kaupungin matalan kynnyksen liikuntaryhmä