Jäsenpalvelut

OUKALI ry jäsenyys tarjoaa Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun alueellisen toiminnan lisäksi Lihastautiliiton seuraavat palvelut mm. Porras-lehden, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa. Lisäksi Lihastautiliitto järjestää sopeutumisvalmennuskursseja, diagnoosi- ja sosiaaliturvaneuvontaa, ammatillista koulutusta, työllisyyspalveluja, vertaistapaamisia. Lihastautiliiton aluetoimisto Oulussa toimii tietopankkina, joka välittää materiaalia eri tarpeisiin ja tuo liiton palvelut lähelle asiakasta. Lisäksi alueen järjestösuunnittelija järjestää diagnoositapaamisia mm. ALS, Duchenne, myosiitti tauteihin sairastuneille ja heidän perheilleen. Tarkempaa tietoa löydät  www.lihastautiliitto.fi/fi/Pohjois-Suomi

Suomen vammaisurheilu ja –liikunta VAU ry:n  auttaa ja tukee jäseniään  erityisliikuntatoiminnan kehittämisessä ja liikuntatapahtumien järjestämisessä. VAU tarjoaa  liikuntavastaava - ja vertaisohjaajakoulutusta sekä tiedottaa jäsenilleen ajankohtaisista asioista vammaisurheilun ja -liikunnan toiminnassa. Lisää tietoa löydät www.vammaisurheilu.fi