Oulu, Pudasjärvi, Raahe, Ylivieska, Nivala

OULU

TRIADI -RYHMÄ  on avoin ryhmä lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Ryhmään voi osallistua myös henkilöt, joilla on lihastautiin viittaava oireisto, jota tutkitaan parhaillaan. Vertaistuki antaa voimavaroja arjen keskelle. Sairastunut oppii ymmärtämään myös omaa sairautta sekä saa rohkeutta ja voimaa puhua omasta sairastumisestaan.

Kuukausitapaamisissa on asiantuntija teemaluento, jonka jälkeen on vapaata keskustelua. Voit osallistua ilman jäsenyyttä, tilaisuudet ovat maksuttomia. Tervetuloa! Tiedustelut, soita puh. 0440434323

VERTAISRYHMÄ TRIADI OULUSSA SIIRTYY UUSIIN TILOIHIN

Caritas- sali, Caritas Kapellimestarintie 2, Oulu

ti 27.8.13.00-15.00 Luento: HARVI- yksikön toiminta Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueella, perinnöllisyyslääketieteen apulaisylilääkäri Outi Kuismin,sairaanhoitaja Sirpa Miettinen OYS

ti 17.9. klo 13.00-15.00 Luento: Lihastautien tutkimus ja hoito Tampereen Lihastautikonferenssin näkökulmasta, Harri Kouhia, FM

ti 15.10. klo 13.00-15.00 Luento: Hoitotahto, Paula Ylikulju, toiminnanjohtaja OSMY

ti 12.11. klo 13.00-15.00 Luento: Hyvinvointi/ itsehoitoa kaamokseen, Heidi Korpi, Elämyshoitola Kuiskaus

KULTTUURIJOULU OUKALI RY:N JÄSENILLE

Caritas- sali, Caritas Kapellimestarintie 2, Oulu. ti 10.12. klo 13.00-15.00 Kulttuuriesitys, kesto n.½ tuntia. Jouluruokailu seisovasta pöydästä sis.alkuruoka, pääruoka, jälkiruoka.

Maksuton jouluruokailu OUKALI ry jäsenelle sekä avustajalle tai omaishoitajalle. Pakolliset ilmoittautumiset 24.11.mennessä ja kerro erikoisruokavaliot joko sähköpostilla oukali.lty@gmail.com tai soita puh.0440434323 /Riitta

UUTTA! NEUROPATTI-KERHO Vanhusten palvelukeskus, Kauppatie 25, Pudasjärvi Kerho kokoontuu joka kuukauden ensimmäisenä torstaina

1.8./ 5.9./ 3.10 /7.11/ 5.12. klo 14:00-16:00

Torstai 3.10. Luento hoitotahdosta, Paula Ylikulju toiminnanjohtaja OSMY

Tervetulleita lihastautia, parkinson, avh sekä MS ja harnes-tautia sairastavat.

Lisätietoja Eero Määttä p.0400 195 479 tai eero.maatta@gmail.com Yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Neuroyhdistyksen kanssa.

NEUROKERHO,  RAAHE  JA YMPÄRISTÖKUNNAT

Yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Neuroyhdistyksen kanssa.

Kuukausittain säännöllisiä tapaamisia.

Kysy lisätietoja kerho-ohjaaja Tarja Hussa 045 1211853 tai tarja.hussa@gmail.com

keskiviikko 16.10. klo 17.00 -19.00 Langin Kauppahuone, Kirkkokatu 19, Raahe. INVA sisäänkäynti sisäpihan kulmauksesta.

Luento Painopeiton käyttökokemuksista, Piia Vähäsalo. Kahvitarjoilu 1800-luvun tunnelmallisessa ympäristössä. Maksuton tilaisuus Pohjois-Pohjanmaan neuroyhdistyksen /OUKALI ry jäsenelle ja omaishoitajalle/avustajalle.

RAAHE ti 19.11. klo 11.00 – 13.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen, avustajille. Toimintakeskus Kreivinaika, Brahenkatu 14-16. Ilmoittaudu 11.11.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi  Syömme lounaan omavastuu 5 €/hlö.

YLIVIESKA, Toimitalo Pietari, kokoushuone Bäckman, Terveystie 11, 84100 Ylivieska ma 2.9. klo 11.00 – 13.00 Lihastautia sairastuneiden, heidän läheisten vertaistukitapaaminen.

Tapaamisessa mukana HALTIJA, joka esittelee Sinulle tarvitsemiasi omatoimisuutta tukeva toimintavälineitä niin omaan kotiin kuin liikkumiseen kodin ulkopuolella. Turvallisuutta ja mukavuutta lisäävät toimintavälineet mahdollistavat aktiivisen osallisuuden ja mahdollisuuden olla oman elämäsi ratissa. Ilmoittaudu 26.8. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi

YLIVIESKAN NEUROKLUBI

Toimintakeskus Pietari, Terveystie 11, 84100 Ylivieska.

Kokoonnumme kuukauden toisena torstaina 12.9./ 10.10./ 14.11./ 12.12. klo 18:15-20:00

Kerhomaksu 3€ sisältää kahvin ja herkullisen kahvileivän.

Lisätietoja voit kysellä Armi Parviaiselta p. 040 8478 071 tai sähköpostilla puheenjohtaja.jokilaaksojenavh@gmail.com

HAAPAJÄRVI Haapajärven terveyskeskus, Männistönkatu 6, Yläkerran kokoustila ma 2.12. klo 9.30 – 11.30 Vertaistuellinen tapaaminen ALS/FALS tai muuta lihastautia  sairastaville, läheisille, avustajille. Tapaamisessa HALTIJA mukana, joka esittelee Sinulle tarvitsemiasi omatoimisuutta tukeva toimintavälineitä niin omaan kotiin kuin liikkumiseen kodin ulkopuolella. Turvallisuutta ja mukavuutta lisäävät toimintavälineet mahdollistavat aktiivisen osallisuuden ja mahdollisuuden olla oman elämäsi ratissa. Ilmoittaudu ma 25.11.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

AVH - KERHO NIVALA

Paikka: Pajala (ent. uimahalli), Kalliontie 22, Nivala

Kokoontuminen kuukauden viimeisenä keskiviikkona klo 14:00-16:0029.8. Nikuille/ 25.9. Korttelisuunnistus / 30.10.Paineeton pää / 27.11. Jouluaskartelua

Kerhomaksu 2€ sisältää kahvin ja herkullisen kahvileivän.

Yhteyshenkilö on Jari Vierimaa 0440-667766 ja Armi p. 040 847 8071