Oulu,Raahe,Ylivieska, Nivala

OULU

TRIADI -RYHMÄ  on avoin ryhmä lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Ryhmään voi osallistua myös henkilöt, joilla on lihastautiin viittaava oireisto, jota tutkitaan parhaillaan. Vertaistuki antaa voimavaroja jaksaa arjen keskellä. Sairastunut oppii ymmärtämään myös omaa sairautta sekä saa rohkeutta ja voimaa puhua omasta sairastumisestaan.Tapaamiskerroilla on asiantuntijaluento, jonka jälkeen on vapaata keskustelua. Voit osallistua ilman jäsenyyttä, tilaisuudet ovat maksuttomia.

Tapaamispaikkamme on Kumppanuuskeskus, kokoustila Asema 2. krs, hissi, Kansankatu 53,Oulu Tiedustelut  0440434323 tai oukali.lty@gmail.com

ti 22.1. klo 13.00-15.15 Luento: Lihastautiliiton toiminta

Raija Similä järjestösuunnittelija,Eija Eloranta järjestöpäällikkö, Lihastautiliitto

ti 19.2. klo 13.00-15.15 Luento: Kalliit apuvälineet ja niiden hankintaperusteet, Marika Greus toimintaterapeutti, Alueellinen apuvälinekeskus OYS

ti  19.3. klo 13.00-15.15 Luento: Edunvalvontavaltakirja, Anja Karvonen-Kälkäjä, vanhuusoikeuden asiantuntija ,VT,OTT, FRIDA Perhejuristit

ti 16.4. klo 13.00-15.15 Luento: Tampereen 4.-5.4. Lihastautikonferenssin sisältö, Harri Kouhia FM

ti   7.5. klo 13.00-15.15 Luento: "Seksuaalisuus -saanko olla totta? "Tanja Roth, seksuaalineuvoja, auktorisoitu seksuaalineuvoja- seksuaalikasvattaja (SSS), SAMAT –toiminta, Kynnys ry

NEUROKERHO,  RAAHE  JA YMPÄRISTÖKUNNAT

Yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan Neuroyhdistyksen kanssa.

Erillisen sopimuksen mukaan säännöllisiä tapaamisia.

Kysy lisätietoja kerho-ohjaaja Tarja Hussa 045 1211853 tai tarja.hussa@gmail.com

Keskiviikko 8.5. klo 17.00-19.00 Kesänaloitus kahvit, elämysopastus    Kauppahuoneen tarinoita 30min. Langin Kauppahuone, Kirkkokatu 19, Raahe.       INVA sisäänkäynti sisäpihan kulmauksesta. Maksuton tilaisuus OUKALI ry jäsenelle ja omaishoitajalle/avustajalle.

RAAHE Toimintakeskus Kreivinaika, Brahenkatu 14-16, kokoustila Toimintatupa
ma 18.3. klo 11.00 – 14.00 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville ja heidän läheisilleen. Valmistamme helposti hyvää Helena Juntusen opastuksella.

Ilmoittaudu ma 11.3. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

YLIVIESKAN NEUROKLUBI

Toimintakeskus Pietari, Terveystie 11, 84100 Ylivieska.

Kokoonnumme kuukauden toisena torstaina 10.1./14.2./14.3./11.4. klo 18:15-20:00

Kerhomaksu 3€ sisältää kahvin ja herkullisen kahvileivän.

Perjantai  10.5.2019 Unelmien liikuntapäivä Nivalassa, Uikossa hohtokeilausta

Lisätietoja voit kysellä Armi Parviaiselta p. 040 8478 071 tai sähköpostilla puheenjohtaja.jokilaaksojenavh@gmail.com

YLIVIESKA, Seurakuntakoti Maria, Kirkkotie 2

pe 2.4. klo 12.00 – 13.30 Lihastautia sairastuneiden, heidän läheisten vertaistukitapaaminen. Ilmoittaudu ma 25.3.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi  Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten. Lounaan omavastuu 5 €/hlö

OULAINEN, Lounas Lempi, Ylivieskantie 186

ti 28.5. klo 11.30 – 13.30 Vertaistukitapaaminen lihastautia sairastaville, heidän

läheisilleen/avustajille. Omavastuu 5 €/hlö. Ilmoittaudu to 23.5. mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.

AVH - KERHO NIVALA

Paikka: Pajala (ent. uimahalli), Kalliontie 22, Nivala                                                                 Kokoontuminen kuukauden viimeisenä keskiviikkona 30.1./ 28.2./ 28.3./ 24.4. klo 14:00-16:00

Kerhomaksu 3€ sisältää kahvin ja herkullisen kahvileivän.

Perjantai 10.5.2019  Unelmien liikuntapäivä Nivalassa, Uikossa Hohtokeilausta.

Keski viikko 29.5.Nuotioretki Lassin laavulle, Hyväkäs

Yhteyshenkilö on Jari Vierimaa 0440-667766 ja Armi p. 040 847 8071

HAAPAJÄRVI Haapajärven terveyskeskus, Männistönkatu 6, Yläkerran kokoustila

ma 1.4. klo 10.30 – 12.00 Vertaistuellinen tapaaminen ALS/FALS tai muuta lihastautia

sairastaville, läheisille, avustajille. Ilmoittaudu ma 25.3.mennessä Raijalle puh. 050 591 4244 tai sähköposti raija.simila@lihastautiliitto.fi Ilmoita myös mahdolliset ruokarajoitteet tarjoilua varten.