Tietoa OUKALI ry:stä

Yhdistyksemme on perustettu 1983. Alkuvuodet 1983-1994 yhdistyksen nimenä oli Pohjois-Suomen lihastautiyhdistys ry. Alussa yhdistykseen kuuluivat Vaasan ja Lapin läänit. Etäisyyksiä oli Kristiinan kaupungista pohjoiseen Utsjoelle asti. Vaasan läänin alue perusti oman yhdistyksen vuonna 1987. Vuonna 1991 Lappiin perustettiin itsenäinen alaosasto, joka on myöhemmin rekisteröitynyt omaksi yhdistykseksi. Pohjois-Suomen lihastautiyhdistys vaihtoi nimensä Oulunläänin lihastautiyhdistykseksi vuonna 1994. Toiminta-alueeksi muodostui Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuun maakunnat.

25.5.2016 yhdistyksen sääntömuutoksen myötä nimi muutettiin OUKALI, Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun lihastautiyhdistys ry:ksi. Yhdistyksen kotipaikka on Oulu. Olemme valtakunnallisen Lihastautiliitto ry:n ja Suomen Paralympiakomitea ry:n (entinen Suomen vammaisurheilu ja –liikunta VAU ry:n) jäsenyhdistys.

Järjestämme koulutusta, erityisliikuntaa, asiantuntijaluentoja, vertaistapaamisia ja retkiä sekä välitämme tietoa ja neuvontaa lihastaudeista. Pidämme yhteyttä eri viranomaistahoihin sosiaali-ja terveydenhuollon palveluiden, kuntoutuksen, hoidon ja tutkimuksen edistämiseksi.

Osallistu toimintaamme

Voit osallistua toimintaamme liittymällä jäseneksi/kannattajajäseneksi tai antamalla lahjoituksen. Tervetuloa mukaan myös yhdistyksemme vapaaehtoistyöhön, lue lisää tästä